Všechny
Recepty
Stravování
Zdraví
Cvičení
Všeobecné
Hubnutí
Fitshaker podcasty
Proměny
Seberozvoj a motivace
Pro fit maminky
Fit pobyty a dovolené
Myslíme ekologicky!
Těhotenství

Jak trénovat mozek? Toto doporučuje trenérka Andrejka

mozek

Učit se něco nového, co náš mozek „nemá ještě zaběhnuté“, je důležité během celého života. Podobně totiž, jako ochabují svaly těla, když je nepoužíváme, leniví i mozek, pokud není namáhán a stimulován. Lidé, kteří se i v pokročilém věku učí, mají několikanásobně nižší riziko, že dostanou mozkové onemocnění.

Proč se neustále učit něco nového?

Učit se novým dovednostem je perfektní trénink i na to, jak zůstat vnitřně mladý, flexibilní, myslí otevřený a zvědavý. Způsobů je hodně: můžeš se učit cizí jazyk, hru na hudební nástroj, nový sport, jít do práce nebo na výlet novou cestou... Důležité je dát si denní dávku učení se něčeho, co je pro nás aspoň trošku výzva. Při učení se v mozku vytvářejí nová neuronová propojení, a tak je mozek aktivnější.

K aktivitě mozku můžou pomoct i mobilní aplikace, které stimulují různé části mozku. Zaměřují se na cvičení v oblasti jazyka, paměti, prostorové orientace i matematiky. Když už je mobil součástí naší každodennosti, můžeme ho použít i pro náš rozvoj a zdraví. Doporučuju například zahraniční aplikace LUMOSITY nebo ELEVATE, kde v neplacené verzi trénuješ každý den 3 jiné hry.

K fit mozku přispívá také pravidelný hluboký spánek, vyvážená strava, mindfulness, čtení a samozřejmě fyzické cvičení.

To je perfektní i v tom, že často zapojuje souhru protilehlých končetin, a jelikož to pro nás není úplně samozřejmý pohyb, je to skvělá výzva pro mozek. Zároveň se při fyzické aktivitě zvyšuje tep srdce, to znamená, že tělo pumpuje víc krve do mozku, což přispívá k jeho zdraví.

jak trenovat mozek

Trénink mozku

Na trénink mozku jsou výborné i cviky s rukama a prsty, kdy jedna ruka dělá současně něco jiného než druhá. V tomto videu ti nabízím jeden z několika cviků, které jsem si vymyslela, a jestli chceš trénovat pravidelně, sleduj moji stránku www.fb.com/cviceniaba, kde budu jednou za 2 týdny postovat nové cviky na mozek.

Tomuto cviku říkám „4–1“. Jednu dlaň nasměruj nahoru a palec schovej, takže dlaň ukazuje 4 prsty. Na druhé vytvoř pěst a palec ukazuje jedničku nahoru. Dbej na udržení rovin, tj. palec se nekřiví a dlaň se nevytáčí. Postupně měň ruce tak, že najednou jedna ruka ukazuje jedno a druhá druhé. Když se tohle naučíš, zrychli tempo, ať máš větší výzvu.

Jako se vším, není důležité udělat to hned správně. Cílem je trénink mozku, učení se něco nového, zkoumání, a tudíž postupné zkoušení, selhávání a nakonec um. 😊 Trénujeme si nejen schopnost pozornosti, koncentrace, ale i schopnost umět se sám sobě zasmát. 😊

A trénovat můžeš nejen mozek. Samozřejmě stále platí, že pohyb a trénink těla je prospěšný jak pro tělo tak i mysl.

Pravidelným pohybem nejen ozdravíš svoje trávení, ale taky rozproudíš energii, zlepšíš si celkové zdraví a náladu, a dokonce se ti zvedne sebevědomí 😊. Přidej se k nám a cvič kdekoliv a kdykoliv!

cvičení doma
Fotka autora
Andrea Peniaková
Instruktorka ve Fitshakeri

Jsem instruktorka cvičení pilates, mindfulness jógy a gravid jógy v Bratislavě a online (www.fb.com/cviceniaba, IG: @andrea_mindfulflow). Jsem taky maminkou 3leté dcerky. Vést cvičení mi vždycky dávalo velký smysl, protože jsou součástí péče o svůj fyzický i duševní wellbeing. Postupem času se stále víc utvrzuju v tom, že pilates a jóga jsou úžasné nástroje k tomu, jak se cítit ve svém těle dobře, zdravě a vitálně. Ať už je to vaše primární cvičení, nebo doplněk a podpora k ostatním sportům a druhům pohybu, které děláte. Těším se na vás ve videích na Fitshakeru!

Kategorie

Líbí se ti náš článek? Sdílej ho na sociálních sítích.