Všechny
Recepty
Stravování
Zdraví
Všeobecné
Cvičení
Hubnutí
Fitshaker podcasty
Proměny
Seberozvoj a motivace
Pro fit maminky
Fit pobyty a dovolené
Myslíme ekologicky!
Těhotenství

Jak zhubnout z břicha jednou provždy – 12 mýtů, kterým musíš přestat věřit

cviceni doma

Břicho je většinou ta partie, které si všimneme jako první, když vidíme něčí postavu. A je to většinou ta partie, na které si logicky dáme nejvíc záležet. Chceme mít pěkné tvarované a štíhlé bříško.

Co nám často brání v dosažení této vysněné partie, jsou i mýty. Věříme tomu, co slyšíme, nebo si někde přečteme jen část z nějaké pravdy a zbytek si „doladíme“ podle sebe.

Na to, abychom mohli dosahovat co nejlepších výsledků, potřebujeme znát pravdivé a funkční skutečnosti, které reálně v praxi fungují a jsou ověřené vědou.

To je přesně to, co vám chci tímto článkem říct. Odhalit mýty a ukázat vám reálné a funkční metody, pomocí kterých shodíte z celého těla, budete se cítit lépe, vypadat lépe a získáte i to svoje vysněné štíhlé a tvarované bříško.

zdravy zivotni styl

1. Cvičením „břišáků“ shodím z břicha tuk

Lokální hubnutí neexistuje! Vědecké studie to potvrzují, takže můžete dělat kvanta břišáků denně a jediné, co se stane, je, že stále budete mít tuk na břiše a pod ním pevnější sval.

Ale nezhubnete ani nebudete mít štíhlý pas. Hubnutí probíhá komplexně, úpravou stravy, zařazením pohybu a cílených tréninků do běžného života, změnou myšlení.

co je zdravý životní styl

2. Musím vyřadit pečivo

Pečivo sice obsahuje víc kalorií na 100 g, ale to ještě neznamená, že se ho musíte vzdát, když se rozhodnete hubnout.

Hodně lidí udělá krok hned v začátcích hubnutí a vyřadí pečivo, potom na sobě vidí změnu a myslí si, že právě ono je vinné za všechna ta kila navíc. Ale tak to není. Příčinou toho, že to občas funguje, je skutečnost, že se snížil váš kalorický příjem ve stravě, proto jste zhubli. Kdybyste vyhodili ze svého jídelníčku cokoliv jiného a dostali se do deficitu, tedy hubnutí, fungovalo by to.

Pečivo jedí i moji klienti a hubnou. Můžete si ho ve stravě ponechat, jediné, co potřebujete udělat, je upravit si porce. A, samozřejmě, přidat pohyb a změnit myšlení.

jak začít zdravý životní styl

3. Nesmím jíst po páté večer

Poslední jídlo dne byste měli konzumovat 3–4 hodiny před spaním a mělo by být lehce stravitelné, aby vám nenabouralo spánek.

Nejíst po páté je mýtus. Často tento radikální nebo pro někoho i extrémní krok končí kompenzací. Lidí nejí po této hodině, následkem čehož jsou do pár hodin tak hladoví a mají takové křeče v břiše, že nakonec skončí u lednice a snědí mnohem víc, než by snědli za normálních okolností.

zdravý životní styl jídlo

4. Musím držet dietu, abych zhubl

Diety, jak je známe my, jsou často striktní pravidla ve stravování, které nás výrazně omezují a není možné ani zdravé na nich dlouhodobě fungovat. Tím, že většina je postavená na omezeném počtu potravin a monotónnosti, z hlediska výživy to vůbec není dobré.

Tělo potřebuje ve stravě pestrost, aby mělo širokou škálu zdrojů výživných látek. Stejně tak, když si na konkrétní dietě neumíte představit fungovat dlouhodobě nebo dokonce celý život, nemá tato dieta smysl. Čím víc je omezenější a striktnější, tím větší je pravděpodobnost jojo efektu a následného přibírání po zhubnutí.

zdravý životní styl recepty

5. Ovoce můžu jíst jen dopoledne

Toto tvrzení kdysi vycházelo z příjmu cukru. Mluvilo se o tom, že sacharidy anebo cukry se nesmí přijímat odpoledne, protože v těle se nabourá spalování a nebudeme hubnout. Je to však hloupost. Rozhoduje příjem a výdej.

Když jste v deficitu, tzn. spalujete víc, než přijímáte, tak hubnete. Bez ohledu na to, jestli si ovoce dáte ráno, v poledne nebo večer.

jak žít zdravý životní styl

6. Musím jíst v přesně stejnou dobu nebo každé 3 hodiny

Pro tělo je fajn, když jste nastavení na určitý opakující se režim, ale na druhou stranu – je tato myšlenka reálná? Není utopie vázat se na určitý čas v dnešní hektické době? Není lepší naučit se být pružný?

Jíst byste měli tehdy, když pociťujete hlad, a ne tehdy, kdy vám to říkají hodinky. Každý den je jiný, tělo neustále reaguje jinak, protože se mění okolnosti. Proto jezte ve chvíli, když jste hladoví. Přizpůsobte si to svým potřebám, svému času, ale hlavně buďte připraveni a mějte k dispozici ty správné potraviny nejen nakoupené, ale ideálně i předem připravené.

hubnutí

7. S fólií na břichu zhubnu víc

Někdy se věřilo tvrzení, že když se víc zpotíte, například na břiše, víc z něj i shodíte. Ale pocení je jen způsob, jak se tělo ochlazuje.

Neznamená to, že když se víc zpotíte na břiše kvůli fólii, kterou kolem něj máte ovázanou, budete ho mít štíhlejší v porovnání s jinými partiemi těla. Lokální hubnutí neexistuje.

Radši si upravte porce jídel nebo si zatrénujte náročnější trénink, než slepě věřit nějaké fólii na břiše.

hubnuti

8. Spalovač je to, co mi při hubnutí pomůže nejvíc

Spalovač je jen doplněk výživy a, jak z názvu vyplývá, je tu jen na doplnění toho, co už ve stravě nedokážete přirozeně přijímat.

Lidé si to však často obrátí naruby. Ze spalovače udělají prioritu. První, co podniknout, když se rozhodnou hubnout, je, že si koupí spalovač. Mělo by to být přesně naopak.

Jako první byste si měli upravit stravu, začít se hýbat, stanovit si cíl a naučit se jinak myslet. To pomůže o 99 % víc než spalovač!

mýty o hubnuti

9. Když chci zhubnout, musím jít na detox (jediné, co byste měli, je přestat se přejídat a ne jít na detox)

Tělo se detoxikuje přirozeně. Očišťovat se je jeho normální funkce. Filtrovat. Nepotřebuje nic speciálního. V těle se to děje spontánně. Stačí se nepřecpávat a dát tělu prostor k tomu, aby fungovalo tak, jak má.

Poraďte se s odborníkem, který vám nastaví rozumné dávky jídel. Ve vašem organismu bude všechno lepší, když se přestanete přejídat.

online cvičení

10. Když chci zhubnout, nesmím jíst, ideální je držet hladovky

Z praxe vím, že vládne přesvědčení, že čím méně bude člověk jíst, tím víc bude hubnout. Ale těmto lidem chybí vědomost o tom, že už jen náš organismus potřebuje určitou dávku výživy a energie k tomu, aby přežil, aby mohly fungovat všechny orgány.

A tato energetická nálož není malá, organismus spotřebuje nebo spálí nejvíc z celkového denního výdeje energie. Proto není dobré podceňovat tento důležitý aspekt. Nesabotuju hladovky, protože půst má svůj smysl, ale dlouhodobé fungování bez jídla ohrožuje zdraví, psychiku, výkon apod.

Proto se i v tomto případě postavte na takovou váhu, která vám změří bazální metabolismus, následně si dejte vypracovat stravovací plán od odborníka podle zjištěného výsledku měření a uvidíte, kolik reálně potřebujete jíst, abyste zdravě hubli.

cvičení online

11. Když se chci zbavit tuku, potřebuju ho vyřadit ze svojí stravy

Chápu takovou logiku. Zamýšlíte se nad tím, že když tuk vyřadíte ze stravy, z vašeho těla se ztratí. V minulosti fungovaly diety přesně na tomto principu. Bylo období, kdy se vina svalovala právě na tuk ve stravě a držely se nízkotučné diety.

Když zredukujete tuk ve stravě, může to způsobit pokles na váze. Je to tím, že opět tímto způsobem snížíte příjem ve stravě. Z dlouhodobého hlediska to má negativní vliv na funkčnost hormonálního systému, klouby, vlasy, nehty, pleť, protože všechny tyto elementy vyživuje právě tuk obsažený ve stravě.

Tuk má důležitý význam, proto ho nevyřazujte ze své stravy úplně. Mnohem důležitější je rozumně si jeho hodnoty nastavit v denním příjmu.

cviceni doma

12. Když se chci zbavit tuku, potřebuju vyřadit cukr ze stravy

Cukry jako takové dokážou v těle vytvářet zánětlivé prostředí, jsou spouštěčem nárůstu a následně rychlého poklesu energie, což má často za následek únavu a tendenci opět sáhnout po cukru s cílem „dobít“ si energii. Potom se tedy točíte v začarovaném kruhu, který vám nic pozitivního nepřináší. Máte pak pocit, že to nemá smysl.

Cukr však není jedinou příčinou, tedy nemůžete ho považovat za hlavní problém. Ve studiích se ukazuje, že v globálu spotřeba cukru klesla, ale obezita naopak vzrostla.

Není to o cukru, ale o navýšení příjmu z konzumace potravin ve světě celkově, což způsobuje přibírání. K tomu se ještě přidává nedostatek pohybu a je, jak se říká, „vymalováno“. Je to úplně jasné.

kardio cvičení

Mýty jsou odhaleny, pravdivé metody zveřejněny. Nezůstává nic jiného než začít je reálně používat a postupovat v procese proměny a hubnutí. V případě, že chcete poznat víc reálných a funkčních způsobů, tréninků, stravování, motivace, přečtěte si moji novou knížku o hubnutí s názvem "Už žiadne Bla Bla Bla o chudnutí".

V naší knížce „Z fitka do kuchyne“ se dostaneš ke skutečně velké inspiraci na zdravá a vyvážená jídla. Teď ji navíc získáš jako dárek od nás ke koupi ročního členství! 😊

Tak neváhej a začni s vyváženými porcemi a pravidelným pohybem už dnes! 👇

online cvičení
Fotka autora
Matúš Špirko
Redaktor ve Fitshakeru

Jmenuji se Matúš Špirko a věřím, že mým životním posláním je pomáhat lidem trpícím nadváhou a obezitou. Trénuji lidi už víc než 10 let a v tomto povolání jsem se našel. Naplňuje mě, když vidím, že dokážu lidi pozitivně ovlivnit. Hubnutí vnímám na úrovni tří oblastí: pohybu, stravy a myšlení. Hubnutí je komplexní proces, a proto chci změnit vnímání tohoto procesu mezi širokou veřejností a ulehčit tak lidem jejich cestu za dosažením svých cílů.

Kategorie

Líbí se ti náš článek? Sdílej ho na sociálních sítích.