Všechny
Recepty
Stravování
Zdraví
Všeobecné
Cvičení
Hubnutí
Proměny
Fitshaker podcasty
Seberozvoj a motivace
Pro fit maminky
Fit pobyty a dovolené
Myslíme ekologicky!
Těhotenství

Monika (- 1,6 kg): „Každé ráno zapnu video a mám radost, že pro sebe dělám něco dobrého.“

promena Monika

Moniko, jak dlouho už jste členkou naší Fitshaker rodiny a jak hodnotíte naše výzvy, tréninky a videa?

Fitshaker jsem poprvé zahlédla na FB ještě v roce 2020. Vyskočila na mě reklama, že bude plavková výzva. Tehdy jsem byla necelé 2 roky po druhém porodu, tak si říkám, že to vyzkouším. 🙂 Při obou porodech jsem měla 74 kg a po nich 68 kg a na 64 kg to šlo jakž takž samo. Shodit další kila už jsem si musela vybojovat. 🙂 První výzva byla úspěšná, dostala jsem se na 58 kg, ale časem jsem polevila. Rok jsem si platila členství a myslím, že půl roku z toho jsem si nezapnula ani jedno video. 😀 Tak jsem členství zrušila a za půl roku jsem si znovu řekla, že do toho půjdu. Dalšího tři čtvrtě roku jsem cvičila vaše videa, už to bylo lepší, říkám si, že už to celkem ovládám, tak na co si budu platit stránku. Tak jsem členství znovu zrušila s tím, že si budu hledat videa na YouTube nebo si dávat svoje cviky. To ale vůbec nebylo pro mě. 😀 Po čtyřech měsících jsem tedy v lednu 2023 zase začala s vámi a od té doby jedu souvisle až dodnes. 🙂 Samozřejmě jsou dny, kdy nestíhám (děti, práce, domácnost atd.), ale vždy, když to jde, tak si zacvičím. Výzvy mám nejradši, novoroční a plavková bývají super sestavené, harmonické jsem bohužel moc na chuť nepřišla. Neumím moc oddychovat a nudila jsem se při tom, takže např. místo Andrejky jsem si radši pustila Olinku. 😀

cviceni pro zeny
online cviky

Poslední novoroční výzva byla pro Vás úspěšná, Vaše proměna je opravdu krásná. Máme velkou radost, že jste důkazem, že není třeba vidět velké číselné údaje na váze, aby se proměna ukázala.

Jak se ale cítíte? Zlepšila se kromě hezky vypracované postavy i kondice 😊?

Kondice se určitě zlepšila, to vidím i na běžných denních maličkostech. 🙂 A cítím se velmi dobře a spokojeně, že jsem dosáhla toho, po čem jsem toužila. I když jsem měla před 4 lety 58 kg, nevypadala jsem tak dobře jako teď, když mám o kilo víc. 🙂

Jaké tréninky a videa Vás baví nejvíc 😊? A jak často trénujete? Najdete si na video čas každý den?

Nejvíc mě baví tréninky, při kterých si musíte utřít kapku potu z čela, jak říká Honza 😀. Cvičím poměrně každý den, ráno vypravím děti do školy a školky a jdu na svoji půlhodinku. V práci začínám v 10:00, takže cvičím vždy ráno nalačno. Když mám volný den, místo cvičení jdu na kolo, turistiku nebo rychlou chůzi.

Naše výzvy obsahují i stravovací a motivační vida. Jak je hodnotíte

Videa o stravě a motivaci jsou určitě velice prospěšná, hlavně pro začátečníky. Přiznám se, že v této výzvě jsem si pustila asi jen tři. 😀 Prostě se mi to nechtělo sledovat. Za nejlepší považuju ale videa od Marka a jeho slov se držím dodnes. Pokud nechceš začínat stále znovu, tak nepřestávej. 🙂 Jeho slova bych dokázala poslouchat stále a hlavně by si ho měli pustit ty, které se stále nedokážou nakopnout a vytrvat.

Jak se stravujete? Jaké zdravé zásady dodržujete? Inspirují Vás ke zdravé stravě i naše videa nebo např. blog?

Strava byl vždy takový můj menší boj. Já se celkem ráda a víc najím 😄. Sice jsem s vámi souvisle cvičila celý rok 2023, ale pořád jsem neviděla žádné změny, protože jsem stravu moc neřešila. Přes zimu jsem se vykrmila na 62 kg i přesto, že jsem cvičila. Zlom nastal začátkem roku 2024. Začala jsem si vařit svoje jídla a krabičkovat je. Nedám na to dopustit, bylo to to nejlepší, co jsem mohla udělat. Já musím mít jídlo 5x denně, jinak bych umřela 😂. Vařím si většinou na 3 dny, protože 2 dny pracuju a 2 dny jsem doma. Nevadí mi jíst 3 dny to samé, když je to dobré. Snídani mám doma po cvičeni v 9:00, svačinu v 11:00, polévku ve 13:00, druhé jídlo v 15:00 a večeři v 18:00. Pro mě je důležité, abych měla i večeři vařenou, stejně jako oběd. Dost se inspiruju vašimi recepty nebo různě na internetu. Snažím se nejíst sladké, slané, slazené nápoje, ale mívám tak 3 dny v měsíci, kdy mám takové chutě, že prostě nemůžu odolat horalkám a hořčicovým chipsům 😅.

Víme, že jste i členkou naší skupinky na FB, je to pro Vás motivace a podpora, když si tam přečtete příběhy jiných členek 😊?

Ano, stránku na FB moc ráda sleduju, kdo prošel jakou změnou, kdo koho motivuje, přidá nový recept nebo si i přijde postěžovat, že to nejde, protože po týdnu nevidí žádnou změnu a kašle na to. 😂 Bohužel i takové proměny chtějí hodně trpělivosti a pohyb musí jít ruku v ruce s pravidelnou a zdravou stravou, jinak bude zbytečné naříkat nad sebou, že to nejde.

Co byste poradila ženám, které chtějí začít cvičit, ale vždy si najdou důvod nebo výmluvy, proč nezačít?

Nepřemýšlet nad tím, jestli se mi chce, nebo ne. Stejně jako si každé ráno jdu vyčistit zuby, tak si automaticky každé ráno (nebo jak to komu časově vyhovuje) obleču svoje sportovní oblečení, vytáhnu podložku, zapnu video a mám radost, že pro sebe dělám něco dobrého, díky čemuž budu ještě i skvěle vypadat a i se tak cítit 🙂. Jen je třeba si to v hlavě nastavit na „jdu a chce se mi“, ne na „kašlu na to, začnu zítra“. Buď to chcete a jdete do toho, nebo se budete věčně vymlouvat jen na svoji lenost a pohodlnost.

Odlož výmluvy a zařaď pohyb do svého každodenního života. Ať už se jedná o cvičení, běh nebo jen procházky (například s kočárkem), tvé tělo ti za každou aktivitu poděkuje.

Při příležitosti našich 10. narozenin jsme vytvořili speciální Fitshaker Virtual, ve které s námi můžeš překonat 10 km libovolným pohybem. Za odměnu získáš nejen skvělý pocit, ale i limitovanou Fitshaker medaili 🏅! Přidej se ještě dnes 👇.

Virtualni vyzva
Fotka autora
Veronika Kašická
Redaktorka ve Fitshakeru

Úsměv na tváři, vařečka v ruce a stále nové nápady. Tak nějak bych se charakterizovala. Baví mě vymýšlet nové zdravé a hlavně bezlepkové recepty, na kterých si pochutná skutečně každý. Toho, že jsem komunikativní a ráda si povídám s lidmi, si můžete všimnout v rozhovorech, které pravidelně přibývají na našem blogu. Proto, jestli ti chybí motivace, rychle si nějaký přečti.

Kategorie

Líbí se ti náš článek? Sdílej ho na sociálních sítích.