Všechny
Recepty
Stravování
Zdraví
Cvičení
Všeobecné
Hubnutí
Fitshaker podcasty
Proměny
Seberozvoj a motivace
Pro fit maminky
Fit pobyty a dovolené
Myslíme ekologicky!
Těhotenství

Návod, jak si zlepšit kondičku, abys zvládla i HIIT cvičení

kondice

Zkoušela jsi trénink jako HIIT nebo jiný vysoce-intervalový trénink a zjistila jsi, že to nezvládáš s dechem a chybí ti kondička? Co s tím? Jde to změnit? Odpověď je jasná. Jde, tak jako všechno ostatní. Nepůjde to hned, ale postupně určitě ano. V dnešním článku si ukážeme, jak zvládneš zlepšit kondičku i ty. 😉

Jak postupně navyšovat svoji kondičku?

Je několik úrovní, kterými bys měla projít, pokud chceš postupně navyšovat svoji kondici.

kondice je

# 1: Pokud jsi úplná začátečnice a nesportuješ

První, co můžeš pro sebe a svoji kondici udělat, je začít se procházet.

3x týdně 20-30 minut procházky ti velmi pomůže. Po čase budeš mít pocit, že je to málo a nepřináší ti to, co ti přinášelo na začátku, ale víš co? To je skvělá zpráva, protože tvoje kondice se zlepšila.

získání fyzické kondice

# 2: Pokud běžné procházky zvládáš levou zadní

Co můžeš udělat dále? Přidat. Procházet se 5x týdně, začít využívat náročnější terény, jako jsou kopce, schody, cokoliv, co ti ztíží podmínky. Opět se dostaneš do stavu, že budeš cítit pokrok, ale po čase přijde stav, kdy to budeš dělat, ale už nebudeš cítit žádný pokrok.

tělesná kondice

# 3: Pokud jsou ti procházky ve ztížených podmínkách málo

Je tu čas na nový level. Místo běžné procházky přejdeš do rychlé chůze nebo využiješ nordic walking. Opět posun vpřed a zlepšení kondice.

Celá finta je v tom, abys neustále přinášela tělu nový impuls a stimul v době, kdy máš pocit, že už nepostupuješ vpřed. Naše tělo je velmi inteligentní a zvykne si na všechno. To je skvělé, ale nesmíš zaspat a je stále potřeba mu vymýšlet něco nového, co tě posune vpřed, abys nestála na místě a vždy zlepšovala svoji kondičku.

dobrá kondice

Pojďme ale dále.

# 4: Co v případě, pokud ti už ani rychlá chůze nebude stačit?

Opět můžeš ztížit podmínky a vybírat si náročnější terény nebo přejdeš na běh v lehkém tempu. Běh, který ti pomůže budovat vytrvalost.

Pro začátek stačí zvolit tempo, při kterém jsi schopná říct bez jakýchkoliv problémů tři souvislé věty. Avšak pokud dokážeš říct bez problémů i víc než tři věty, je tempo pomalé. Pokud je tempo příliš rychlé, tak dokážeš sotva říct ty tři věty. Nastav si tempo na tento ideál a trénuj takto. Budeš budovat svoji vytrvalost – kondici.

Co se dá ještě vylepšit? Postupem času už bude tempo běhu, při kterém jsi začínala, pro tebe „nuda“, protože se při něm vůbec nezadýcháš. Proto je potřeba přidat v tempu, ale stále myslet na pravidlo tří souvislých vět.

Opět můžeš časem ztížit tělu podmínky a běhávat v terénu, po kopcích, schodech atd.

jak začít cvičit bez kondice

# 5: Pokud ti už ani běh nebude dělat problémy

Je tu další tip a tím jsou intervalové tréninky. Jinak a odborně nazývané HIIT tréninky. Kde střídáš tempo. Například běžíš 20 metrů rychle a 20 metrů pomalu. Intervaly můžou být různé, takže i vzdálenost může být různá. Přizpůsob si intervaly, jak ti vyhovuje. Intervalové tréninky jsou skvělou volbou, protože budují větší kondici za kratší dobu.

Jinak intervalové tréninky střídej s těmi dlouhodobými v jednom tempu. Doporučuji v týdnu 2 intervalové tréninky a 3 ve stabilním konstantním tempu, při kterém jsi schopná říct tři souvislé věty.

jak se rychle dostat do kondice

Takže na závěr, jak je možné budovat kondici? Postupně a stále něčím překvapovat svoje tělo, abys kondičně nestála na místě, ale neustále dosahovala pokroku. Držím ti palce a věřím, že za určitou dobu budeš mít kondici jako nikdy předtím. 😉

Pokud hledáš vhodné domácí cvičení, zkus nakouknout i k nám na Fitshaker. Kromě HIIT tréninků tam najdeš i méně dynamické formy, je si z čeho vybírat, v nabídce máme více než 700 tréninků na doma:

trénink fyzické kondice
Fotka autora
Matúš Špirko
Redaktor ve Fitshakeru

Jmenuji se Matúš Špirko a věřím, že mým životním posláním je pomáhat lidem trpícím nadváhou a obezitou. Trénuji lidi už víc než 10 let a v tomto povolání jsem se našel. Naplňuje mě, když vidím, že dokážu lidi pozitivně ovlivnit. Hubnutí vnímám na úrovni tří oblastí: pohybu, stravy a myšlení. Hubnutí je komplexní proces, a proto chci změnit vnímání tohoto procesu mezi širokou veřejností a ulehčit tak lidem jejich cestu za dosažením svých cílů.

Kategorie

Líbí se ti náš článek? Sdílej ho na sociálních sítích.