Všechny
Recepty
Stravování
Zdraví
Všeobecné
Cvičení
Hubnutí
Fitshaker podcasty
Proměny
Seberozvoj a motivace
Pro fit maminky
Fit pobyty a dovolené
Myslíme ekologicky!
Těhotenství

Jak správně cvičit dřep, plank nebo dámský klik?

plank cvičenie

V krátkém videu ti trenérka Oľga Bartalská, kterou můžeš znát z našeho programu HIIT, předvede a vysvětlí techniku základních cviků, jako jsou dřep, plank nebo klik. Kromě správného provedení také poukáže na časté chyby hlavně u začátečníků. Je však důležité poznamenat, že i pokročilí dělají často pár drobných chyb, které si právě po shlédnutí tohoto videa budou moct sami odsledovat.

# 1: Správná technika dřepu

Dřep je skvělý a mimořádně komplexní cvik na rozvoj síly zejména dolních končetin, ale zapojujeme při něm také břišní a zádové svalstvo. Kromě správného postavení je při dřepech velmi důležité mít zpevněný střed těla.

V horní poloze se nadechujeme a tento nádech vedeme při přechodu ze stoje do dřepu, z nějž směrem nahoru zase vydechujeme.

Časté chyby:

Kolena při dřepu směřují vždy ke špičce, neměly by směřovat k sobě a vytvářet tzv. nohy do X.

Při dřepech je důležité nevystrkovat extrémně zadek ven a zároveň se nepřirozeně neprohýbat v bederní oblasti.

Stejně tak bychom neměli pánev v dřepu podsazovat, protože se nám začnou hrbit záda.

jak správně dělat dřepy

# 2: Správná technika planku

Při plank bychom měli mít dlaň, loket a ramena v jedné úrovni, nohy máme v postavení na šířku kyčlí a hlava je v prodloužení s páteří.

Je však mimořádně důležité mít vtažené břicho po celou dobu výdrže v dané pozici, a proto je zřejmé, že nejde dělat nějaké hluboké nádechy a výdechy, ale během tohoto cviku dýcháme plynule.

Časté chyby:

V planku bys neměl/a mít propnuté lokty na rukou, resp. nevytáčet je ven.

Zadek by neměl být vystrčený.

Pozor si dávej také na ramena – v planku se odtlačuj v ramenou směrem nahoru, nepadej v nich.

cvik plank

# 3: Správná technika kliku

V kliku máme položené ruce v úrovni hrudníku, přičemž palce směřují k prsům a ostatní prsty vpřed – dlaň je přirozeně otevřená. Velice podstatné je mít pevné břicho a podsazenou pánev.

S výdechem se odtlačuješ od podložky a s nádechem se vracíš zpátky.

Časté chyby:

Hlava je vždy v prodloužení s páteří, takže se nedíváš směrem dolů ke kolenům ani nezvedáš hlavu do záklonu.

Při tomto cviku je opět důležité, abys neměla nepřirozeně vypouklý zadek nebo prohnutá záda v důsledku uvolněného břicha.

kliky

Tak a teď se podívej na video, jak je správně cvičit.

Správnou techniku už ovládáš, teď to zkus zavést do praxe a pusť si nějaký trénink. Na 90 % tam na tebe bude čekat minimálně jeden z těchto 3 cviků. ;-)

každodenní cvičení doma
Fotka autora
Simona Kollárová
Redaktorka ve Fitshakeru

Mojí životní filozofií je žít v harmonii mysli, těla a duše. Jsem absolutní milovník jídla, které by z mého pohledu mělo být vždy vyvážené, nutričně bohaté a připravené z těch nejkvalitnějších surovin. Vysoká kvalita vždy neznamená i vysokou cenu, stejně jako vysoká cena nezaručuje kvalitu. Pohyb je mým prostředkem, jak vypnout. Fascinuje mě, co všechno tělo dokáže, kolik síly v sobě ukrývá. Co dáte, to se vám vrátí, a u vašeho těla to platí dvojnásobně. Věřím, že moje články vám budou pomáhat při hledání vašich vlastních odpovědí a moje recepty obohatí vaši kuchyni. Jestli máte radši Instagram, můžete mě sledovat jako @foodistheroot.

Kategorie

Líbí se ti náš článek? Sdílej ho na sociálních sítích.