Všechny
Recepty
Stravování
Zdraví
Cvičení
Všeobecné
Hubnutí
Fitshaker podcasty
Proměny
Seberozvoj a motivace
Pro fit maminky
Fit pobyty a dovolené
Myslíme ekologicky!
Těhotenství

Tipy, jak zvládnout cvičení i v horkách

cvičení v horku

Venku je léto a k létu patří teplo. Momentálně se teploty šplhají už okolo oběda ke třicítce. Člověk se potí, nic se mu nechce a máme pocit, že zalézt někam do chladného koutu s limčou v ruce je to nejlepší řešení. Ale jelikož se nacházíš na stránce Fitshakeru a my pohyb milujeme, ať je teplo anebo zima, přinášíme ti tipy, jak cvičit i v tomto teple. 😉

# 1: Brzo ráno, pozdě večer

V letních horkách jsou právě tyto části dne na sport nejideálnější. Venku je chladněji, vzduch je příjemnější a člověk má víc sil.

Zkus si ráno přivstat a odcvičit si dřív např. video na Fitshakeru. Můžeš objevit i kouzlo ranního běhu nebo se podívat na východ slunce z kola. Pokud nejsi ranní ptáče, můžeš zkusit cvičit i večer, když bude vzduch venku snesitelnější. POZOR ale, může tě to nabudit až tak, že potom neusneš. Nechej si po tréninku aspoň 2-3 hodiny, než půjdeš spát. Případně zkus večer cvičení na relax, např. takovou jógu či pilates.

činky na cvičení doma

# 2: Stín

Pokud nejradši sportuješ venku a ráno ani večer pro tebe moc nepřichází v úvahu, zkus si najít místo na cvičení, kde je hodně stínu. Uvidíš sama, že teplota je tam mnohem příjemnější, a pokud do toho zafouká i nějaký ten vánek, budeš mít radost cvičit v takovém prostředí. 😉

cvičení doma cviky

# 3: Voda, voda, vodička

Neznám člověka, který by neocenil zchlazení ve vodě. Ponořit se až po krk do chladné vody je v létě jako balzám na duši. Zařaď v tomto teple do svého cvičebního plánu i vodní sporty. Zaplavej si pár délek v bazénu, zkus aqua zumbu nebo si jednoduše zaskotač v bazénu s dětmi. Budeš se hýbat, bude ti příjemně, a navíc strávíš perfektní čas se svými ratolestmi.

Nezapomeň se ale pořádně natírat krémem na opalování.

cviky v bazénu

# 4: Pitný režim

Když je venku takto horko, je potřebné přijímat opravdu hodně tekutin. Určitě víš, že když mluvíme o pitném režimu, bavíme se o čisté vodě, resp. může být ochucená např. bylinkami (mátou, meduňkou, ...) nebo citronem, limetkou. Do pitného režimu však můžeme zahrnout i ovoce a zeleninu bohaté na vodu, jako jsou např. meloun nebo okurka.

Samozřejmě si můžeš si dopřát i nějakou domácí limonádu ideálně bez cukru nebo jen s minimem (pokud už oslazovat, raději využij med a opravdu jen v nezbytných případech, pokud by bylo např. ovoce velmi kyselé).

cvičení doma pro ženy video

# 5: Oblečení

Cvičení doma v těchto teplech si můžeš zpříjemnit například i tím, že budeš cvičit jen ve spodním prádle. Přesněji ve sportovní podprsence a kalhotkách. Doma tě takto nikdo neuvidí a ty se budeš cítit příjemně. Pokud cvičíš venku, určitě zvol lehké a prodyšné oblečení, zkus se o tom poradit ve specializovaných obchodech. Odborníci ti v nich poradí s výběrem funkčního oblečení vhodného do každého počasí.

nejlepsi cviceni doma

# 6: Mysli na sebe, poslouchej svoje tělo

Ačkoliv pohyb milujeme, ani my necvičíme na sílu. Pokud ti bude tvoje tělo říkat, že potřebuje odpočinek, protože je z toho tepla vyčerpané, nenuť se dělat něco na sílu. Vůbec neměj výčitky, pokud bys v ten den nic nedělala. Odpočinek je pro tělo stejně důležitý jako pohyb. Mysli na to, že zdraví máš jen jedno a je třeba si ho chránit.

cvičení doma hubnutí

# 7: Uber rychlost

Možná nemusíš vypustit cvičení úplně, stačí, pokud zmírníš intenzitu. Pokud nezvládáš cvičit HIIT nebo zaběhnout pravidelných 10 km, vyměň to za něco méně náročného. Příjemně si zacvičit můžeš i při vzpomínaném pilatesu, józe, plávání nebo stačí, pokud se vypravíš na delší procházku např. do lesa.

Připomeň sama sobě, že každý pohyb se počítá. Důležité je užít si ho i v tomto teple.

aplikace na cvičení doma

# 8: Zapoj do letních aktivit rodinu

Hýbat se nemusíš sama. Léto je úžasné v tom, že můžete jako rodinka trávit hodně času venku. A nemusí to být u cvičení jako takového. Můžete si zahrát míčové hry (od těch dětských až po povězme plážový volejbal), badminton, případně s létajícím talířem, honičky, schovky v lese apod. Travte čas venku, společně. Případně se vydejte zchladit na túru do hor. Ve vyšších nadmořských výškách nebude takové teplo, spálíte množství kalorií a budete mít za sebou další skvělý rodinný zážitek.

cvičení doma ženy

Tak vidíš. Neber toto počasí jako výmluvu, najdi si způsob, jak zařadit pohyb do každého dne i v horkách. Pokud ti nějaký tip v článku chyběl, budeme rádi, pokud se o něj podělíš dole v komentářích pod článkem. Ať společně inspirujeme i ostatní. 😉

I v horkách je potřeba jíst. Vybírej si lehčí výživná jídla, která ti dodají energii, ale nezatíží tvoje trávení. Množství skvělých tipů najdeš i na našem blogu:

každodenní cvičení doma
Fotka autora
Veronika Kašická
Redaktorka ve Fitshakeru

Úsměv na tváři, vařečka v ruce a stále nové nápady. Tak nějak bych se charakterizovala. Baví mě vymýšlet nové zdravé a hlavně bezlepkové recepty, na kterých si pochutná skutečně každý. Toho, že jsem komunikativní a ráda si povídám s lidmi, si můžete všimnout v rozhovorech, které pravidelně přibývají na našem blogu. Proto, jestli ti chybí motivace, rychle si nějaký přečti.

Kategorie

Líbí se ti náš článek? Sdílej ho na sociálních sítích.