Všechny
Recepty
Stravování
Zdraví
Cvičení
Všeobecné
Hubnutí
Fitshaker podcasty
Proměny
Seberozvoj a motivace
Pro fit maminky
Fit pobyty a dovolené
Myslíme ekologicky!
Těhotenství

Trenérka Di cvičí každé ráno tyto cviky na břicho. Viděla jsi už její sixpack?

cvik na břicho

Břicho. Téma, které se honí hlavou mnohým z nás. Je jen jedno období v životě ženy, kdy chceme mít bříško velké a dokonce ho tehdy vystavujeme na odiv. :-) Ano, je to těhotenství. Ale hned po porodu bychom chtěly mít opět postavu jako lusk. Je jedno, jestli nám je dvacet, třicet, čtyřicet let... Všechny chceme mít břicho ploché, možná trochu vyrýsované, aby nás netlačila sukně ani kalhoty, abychom se mohly najíst a i po jídle ve svém oblečení svobodně dýchat. Jenže přiznejme si – někdy je to pořádná dřina. Naučit se nehřešit v jídle a pravidelně se hýbat. Navíc jednou za měsíc přijdou naše dny a tehdy se cítíme jako velryby. Jedly bychom sladké, slané, kyselé...

Já svoje břišní svaly trápím každičké ráno. Je to už takový můj ranní rituál. Zkus i ty například tento tréning zařadit každé ráno po probuzení do svého harmonogramu. Možná si po čase všimneš změn na své postavě. ;-)

Jdeme na to? Jen 9 cviků, kterými procvičíme horní, boční i spodní břišní svaly.

Každý cvik opakujeme aspoň 16krát (pokud je na obě strany nebo nohy, tak 16krát na každou stranu).

# 1. cvik – zkracovačky

Pokrčíme nohy, chodila zatlačíme do podložky. Ruce zkřížíme na prsou, s nádechem odlepíme lopatky od země a vytáhneme hrudník nahoru. V horní poloze vždy chvilku zastavíme, udržíme napětí v břiše a s výdechem vrátíme zpátky dolů.

cvičení na břicho

# 2. cvik – zkracovačky s přehozenou nohou

Levou nohu necháme nataženou, propneme špičku a pravou nohu přehodíme přes levou. Pravé chodidlo je položené na zemi z vnější strany levého kolene. Ruce spojíme za hlavou, lokty tlačíme od těla a s nádechem se zvedáme nahoru. V břiše opět chvíli udržíme kontrakci. Opakujeme i na druhou stranu.

cviky na břicho

# 3. cvik – nadzvednutí s dotykem rukou

Ležíme na zádech, nohy mírně pokrčené, paty zatlačené do země. Ruce přeneseme za sebe a s nádechem se přes břicho vytlačíme vzhůru do polohy, kdy se ruce dotknou země u nohou. S výdechem se vrátíme zpátky.

# 4. cvik – přítah loket + koleno

Lehneme si na bok. Opřeme se o předloktí. Spodní nohu necháme pokrčenou. Horní ruku si dáme za hlavu a s výdechem přitáhneme loket a koleno k sobě.

Opakujeme i na druhou stranu.

sklapovačka

# 5. cvik– rotace v planku

Startovací pozice je v planku na předloktí. Jedna ruka zůstává na zemi. Tělo vytočíme do jedné strany a druhou ruku vytáhneme s nádechem vzhůru. S výdechem tělo vrátíme zpátky do planku a ruku, která šla vzhůru, protáhneme pod tělem do strany.

Opakujeme na obě strany.

cviky na břicho doma

# 6. cvik – twist s pokládáním nohou

Posadíme se tak, aby byly nohy pokrčené, a držíme je nad zemí. Trup je v mírném záklonu. S výdechem se vytočíme do jedné strany, dlaněmi se dotkneme země a zároveň spustíme protilehlou nohu k zemi. S nádechem se vrátíme na střed.

Strany střídáme.

jak zhubnout břicho

# 7. cvik – dotyk pat a země

Lehneme si na záda a ruce položíme podél těla. Nohy vytáhneme ze země (stále jsou mírně pokrčené) a s výdechem se dotkneme jednou nohou země. S nádechem nohu vrátíme zpět a střídáme levou a pravou.

jak zpevnit bricho

# 8. cvik – rolování

Lehneme si na záda. Ruce natáhneme za hlavu, bradu přitlačíme k hrudníku a s nádechem rolujeme horní část těla do středu. Ruce zůstávají nad hlavou. S výdechem jde opět jako první hlava k hrudníku a následně obratel po obratli rolujeme na zem.

cviky břicho

# 9. cvik – zvedání nohou (na střídačku)

Celá záda máme přilepená k podložce. Ruce podél těla. Jednu nohu vytáhneme směrem ke stropu, druhou zvedneme těsně nad zem. Obě špičky jsou propnuté. Nohy pomalu střídáme.

nejúčinnější cviky na břicho

Tak cviky už znáš, už si je jen zacvičit. Prohlédnout si je můžeš i tady:

Pojď i ty změnit svůj život pomocí pravidelného pohybu například u nás v našem online fitku.

A aby tě při cvičení netrápila svalová horečka a těšila ses na něj ještě víc, vyzkoušej i náš masážní olej na bolavé svaly:

Fotka autora
Diana Hô Chí
Redaktor ve Fitshakeru

Jmenuju se Diana Hô Chí, ale většina lidí mi říká Di. Mám dva životy, kancelářský a trenérský. Jelikož sama během dne zažívám to, co mnoho z vás, tedy sedím celý den za PC, pohyb je pro mě vysvobozením. Od malička jsem tancovala a pohyb se pro mě stal vášní a závislostí. Tuto svoji lásku chci prostřednictvím svých tréninků přenášet na co nejvíce lidí. Protože cvičení udržuje FIT nejen naše tělo, ale stále více lidí potřebuje vypnout hlavu, nemyslet na starosti a právě pozitivní energie, která v nás proudí během fyzické aktivity, vyvolává úsměv na tváři. Mým cílem je dosáhnout toho, abyste nebrali cvičení jako něco, co MUSÍM, ale jako něco, co CHCI, a stalo se tak součástí vašeho životního stylu. Jsem kondiční trenérka 1. kv. stupně, licencovaná instruktorka konceptů: bodyART, BAX, deepWORK, STRONG by Zumba, Jump Bungee Workout, POUND, na fitshaker.cz mě najdete v programu SexyBody. Jsem zároveň držitelkou ocenění FIT leader 2018 v kategorii skupinový trenér nováček.

Kategorie

Líbí se ti náš článek? Sdílej ho na sociálních sítích.