Všechny
Recepty
Stravování
Zdraví
Cvičení
Všeobecné
Hubnutí
Fitshaker podcasty
Proměny
Seberozvoj a motivace
Pro fit maminky
Fit pobyty a dovolené
Myslíme ekologicky!
Těhotenství

6 tipů, jak si hned zlepšit náladu, když tě něco naštve

ako si zlepiť náladu

Ať si říká, kdo chce, co chce, hněv, zlost nebo obyčejná naštvanost se občas objeví u každé z nás. Přijdeš domů z práce a všude je nepořádek i navzdory tomu, že když jsi odcházela, bylo všude čisto? Pocákal tě řidič autobusu totálně špinavou vodou z kaluže a ty už nemáš čas na to, aby ses šla domů převléknout? Dostala jsi FX navzdory tomu, že ses na zkoušky poctivě připravovala? Takovéto situace umí zamrzet a to jsme ani zdaleka nevyjmenovali všechny. Fitshaker rád šíří pohodu a dobrou náladu, proto pro tebe máme pár tipů, jak zabránit tomu, aby tě opanovala zlost kvůli,... no hloupostem.

1. Nádech, výdech

Určitě jsi o tomto tipu už minimálně slyšela. Nejrychlejší způsob, jak se zbavit zlosti.

Šéf ti dal právě předělat práci, na které jsi makala celou noc, a myslela sis, že je dobrá. V duchu už trháš šéfa na kousky, ale víš, že si musíš zachovat chladnou hlavu. Hluboký nádech a výdech ti pomůžou vypustit první vlnu zlosti. Klidně si dopřej těch výdechů a nádechů tolik, kolik potřebuješ. Tvoje mysl se uklidní a ty budeš opět racionálně přemýšlet a tvůj šéf to „přežije“. 😉

nadych

2. Fyzická aktivita

Pokud tě někdo doma, ve tvém okolí nebo v práci naštve, můžeš to klidně využít ve svůj prospěch. Pokud se hádka nebo hněv nedají vyřešit hned, udělej něco, abys nejprve vychladla. Klidně si můžeš obout tenisky a jít si ven zaběhat.

Bez legraci si dej klidně jen pár koleček okolo bytovky. Nejde o to kde, ale o to, že se vyvětráš a přijdeš na jiné myšlenky. Tobě se uleví, doma se vyčistí vzduch a navíc, budeš mít i hezčí zadek. 😉 Možná je to takové filmové klišé, ale opravdu to funguje.

Pokud máš v práci někoho, kdo ti neustále zhoršuje náladu, a ty potom chodíš domů podrážděná, najdi si způsob, jak ze sebe všechnu zlost fyzicky vytřeseš. Můžeš začít chodit na box, karate nebo jiné bojové umění. Nebo si najdi hodiny zumby, piloxingu, aerobiku, lekce tenisu, squashe, badmintonu či volejbalu. Případně, dříve, než se začneš doma s někým bavit, zacvič si online s Fitshakerem.

Je jedno, jaký sport to bude. Důležité je, že se při něm budeš fyzicky namáhat, vyplavíš z těla endorfiny a špatná nálada tě přejde.

box

3. Sladkosti, samozřejmě zdravé

No co si budeme říkat, vždyť jsme ženy. Každá z nás miluje sladké. Když tě někdo naštve, máš právo sáhnout i po sladkosti.

POZOR! Pokud nechceš, aby se to odrazilo na tvojí váze či zdravotním stavu, vybírej si vždy jen ty zdravé. Měj po ruce zásobu zdravých dobrot, které ti neuškodí, ale svoji práci odvedou stejně jako horalka.

A stejně tak si dej pozor, aby se ti to nevymklo z kontroly. Pokud si nejsi sama sebou jistá, zvol si raději jiný bod, nebo k této možnosti utíkej jen tehdy, když si nic jiného vybrat nemůžeJaké sladkosti si můžu dopřát?

  • vysokoprocentní hořkou čokoládu – věz, že jí stejně moc sníst nedokážeš
  • datle
  • sladké ovoce, například i odšťavněné
  • sladké smoothie
  • sladký zdravý dezert
zdravy kinderr mliecny rez

4. Procházka a relax v přírodě

Mně osobně nejvíce pomáhá procházka v přírodě. Čerstvý vzduch, utřídění si myšlenek a nabití pozitivní energií. To je něco, co dokáže jen procházka v přírodě. Pokud nemáš nablízku žádný les, vůbec nevadí. Stačí i park nebo parčík, kde jsou stromy, klid a ticho. Možná nakonec zjistíš, že tvoje zlost vlastně nebyla opodstatněná a ty ses naštvala úplně zbytečně.

5. Meditace

Uklidnit svoji duši a mysl pomocí meditace je skvělý způsob, jak se zbavit hněvu, který tě sžírá. Najdi si místo, kde se cítíš nejlépe, kde jsi v bezpečí a dokážeš se tam uvolnit.

Pohodlně se usaď tak, aby tě nikde nič netlačilo a dobře se ti dýchalo. Začni přemýšlet. Co tě vlastně naštvalo? Proč jsi tak vybuchla? Byla ta situace opravdu tak hrozná, aby tě vyhodila z tvojí komfortní zóny? Pokud ano, teď už s tím nic neuděláš, můžeš se smířit sama se sebou a potom se omluvit lidem, kterým jsi během hádky ublížila.

Nikdy nenechávej omluvu na druhý den, nikdy nechoď spát s pocitem, že jsi na někoho naštvaná a někomu jsi ublížila.

6. Jóga

Možná se ti někdy stalo, že jsi už ráno vstala se špatnou náladou. Například jsi čekala sluníčko a venku je silný vítr a déšť, nebo jsi měla mít volno a šéfka ti hned ráno zavolá, že tě v práci přece jen potřebuje. Pokud máš chvíli čas, dej si pár cviků z jógy. Opravdu ti stačí pár minut.

Jóga umí krásně uklidnit tělo i mysl. Kromě toho, že tě zbaví hněvu, zároveň si přitom krásně procvičíš a protáhneš tělo. Pokud nevíš, jak na to, můžeš si zapnout jógu na Fitshakeru:

Poslední rada, kterou ti dám, je, že vždy si nejprve promysli, co v hněvu řekneš. Mysli na to, že co jednou v hněvu řekneš, to už nemůžeš vrátit zpátky. Proto si raději pořádně promysli, jaká slova vyslovíš, abys kvůli malichernosti nezničila například dlouholeté přátelství. A navíc, když jsi naštvaná, je tvoje tělo zbytečně ve stresu, což může mít za následek zhoršení pleti, trávicí problémy, ale i oslabení imunity.

Přeju ti, aby podnětů, které by tě měly naštvat, bylo stále méně a méně a ať umíš zvládat tyto situace bez hněvu. Buď obklopená pozitivní energií. 😉

Zapoj se do naší 40denní výzvy Harmonie těla a duše a zpomal, než budou svátky:

meditácia
Fotka autora
Veronika Kašická
Redaktorka ve Fitshakeru

Úsměv na tváři, vařečka v ruce a stále nové nápady. Tak nějak bych se charakterizovala. Baví mě vymýšlet nové zdravé a hlavně bezlepkové recepty, na kterých si pochutná skutečně každý. Toho, že jsem komunikativní a ráda si povídám s lidmi, si můžete všimnout v rozhovorech, které pravidelně přibývají na našem blogu. Proto, jestli ti chybí motivace, rychle si nějaký přečti.

Líbí se ti náš článek? Sdílej ho na sociálních sítích.