Všechny

Proč je posilování s vlastní vahou tak skvělé?

27. máj 2022
Veronika Jandová
posilování s vlastní vahou plán

V poslední době jsme se mohli setkávat se vzrůstajícím trendem v oblasti fitness a nabývat dojmu, že cvičení pouze s vlastní vahou není tak trendy nebo není funkční. Pojďme se ale podívat, proč někdy opak bývá pravdou.

Špatné držení těla

Často se v praxi osobní trenérky potkávám, když přijdu do posilovny, s velkým nešvarem, kterého si možná spousta nadšenců není vědoma. O co se jedná?

Minimálně třetina návštěvníků fitness nezvládá správně držet vlastní tělo při základních cvicích

Ale hlavně, že tahají 35kg činku nebo na kladce se zkrouceným tělem stahují 50 kg. Možná to na první pohled může vypadat heroicky, ale při pozornějším sledování zjistíme, že se jedná spíš o začínající velký problém. Proto má pak spousta fyzioterapeutů a masérů práce až nad hlavu.

Zátěž v průběhu cvičení v podobě činky, odporové gumy či jiného ztížení tréninku je fajn, ale je zapotřebí umět pracovat s vlastním tělem a dobře zvládnout základy. Však bez kvalitních základů ani dům nepostavíme, protože se nám zbortí jak domeček z karet.

Dlouhodobě špatný pohybový návyk může vést k problémům s pohybovým aparátem a nepříjemným bolestem, proto je skvělou variantou začít cvičit pouze s vlastním tělem a vnímat ho naplno a uvědomovat si co, proč a jak dělat.

posilovaní s vlastní vahou

Ovládnout vlastní tělo

Umět ovládat vlastní tělo při pohybu se může zdát snadné, ale občas to tak není. Než zapojíme do cvičení závaží, které nám trénink ztíží, bude potřeba umět správně držet tělo při jednotlivých cvicích, až potom můžeme přidat zátěž a trénink zefektivnit.

Základní cviky

Před zapojením pomůcek do cvičení je zapotřebí umět zvládnout správně provést základní cviky, mezi které patří podle mého názoru jednoznačně:

  • dýchání do bříška
  • předklony
  • úklony
  • unožování
  • zanožování
  • dřep
  • výpady
  • prkno (plank)
  • kliky.

Existuje řada dalších cviků, ale tohle jsou ty nejběžnější, na kterých se staví v případě přidání zátěže do tréninku.

Výhody cvičení s vlastní vahou

Cvičení s vlastní vahou je to nejefektivnější cvičení, které můžeme dělat kdykoliv a kdekoliv. Zkrátka, pokud stojíme u plotny a zrovna máme chuť si zacvičit, tak si uděláme pár dřepů, nepotřebujeme na to žádnou činku ani fitko. Třeba máme chuť jít se proběhnout na čerstvém vzduchu, vezmete boty a běžíme, to je krása a už se to počítá, vykonáváme pouze pohyb s vlastním tělem.

Není nic jednoduššího než se rozhodnout a užívat si pohybu a těla, které nám bylo dáno.

Navíc tím budujeme naše zdraví v podobě lepší kondice, štíhlejšího a vytvarovanějšího těla a podporujeme tak krevní oběh, stimulujeme naše srdce a plíce. Oproti jedincům, kteří nemají ke cvičení kladný vztah, se tak stáváme odolnějšími nejen zdravotně, ale i psychicky, endorfiny dělají s naší náladou divy.

Myslím si, že většina Fishaker sporťáčků ovládá vlastní tělo mnohem lépe než to, co vidím každý den v posilovně, protože opakování dělá mistra a pod vedením zkušených koučů v programu, kteří provádí cvičení se správnými instrukcemi, se není čeho bát. Takže vřele doporučuji, vy si s klidem vezměte do ruky činky, gumičky apod. a začněte si ztěžovat cvičení s vlastní vahou tím, že přidáte váhu do tréninku, výsledky se pak dostaví ještě rychleji, budete překvapeni. 😊

Naše online fitko je otevřené stále, stačí, když si odcvičíš 2 videa a investice se ti vrátí. To je jako bys měla zbylých 28 dní z měsíce zadarmo. A to ti žádné jiné fitko nedá. 😉

treninky pro zeny
Veronika Jandová
Trenérka a redaktorka ve Fitshakeru
Jsem osobní a online trenérka, výživová poradkyně se specializací na vegetariány a vegany. Osobně působím v Praze v Karlíně. Od mala jsem se věnovala spousty sportům přes karate, gymnastiku, aerobik po šplh na laně a crossfit. Sport je důležitou součástí mého života, stejně jako zdravý životní styl. Proto, to co sama miluji předávám dál a pomáhám lidem na cestě za krásnějším a spokojenějším já. (instagram: https://www.instagram.com/veronika.jandova.vegantrenerka/web: www.vercajandova.cz)

Kategorie

Cvičení