Všechny
Recepty
Stravování
Zdraví
Cvičení
Všeobecné
Hubnutí
Fitshaker podcasty
Proměny
Seberozvoj a motivace
Pro fit maminky
Fit pobyty a dovolené
Myslíme ekologicky!
Těhotenství

Zuzana (–11 kg): „Nejdůležitější je naučit se vnímat pohyb, dobré jídlo a odpočinek jako každodenní nevyhnutelnou součást dne.“

cviceni doma

Zuzanka je krásná maminka, která se rozhodla, že si najde čas na sebe a začne se hýbat a cvičit. Řekla si, že její situace s kily navíc se nezlepší sama od sebe, a proto se přidala k nám do výzvy. O výsledcích vám už poví sama.

Zuzko, Vy jste se k nám přidala před rokem v květnu. Jaké byly Vaše důvody pustit se s námi do výzvy? 😊

Vloni v květnu jsem byla čtyři měsíce po druhém porodu a cítila jsem se obrovská. Během samotných těhotenství jsem přibrala jen deset kilo, ze kterých většina porodem i zmizela, ale po obou porodech se opakoval ten samý scénář: nekonečnou únavu z častého nočního kojení a přerušovaného spánku, psychickou vyčerpanost z rutinního 24hodinového režimu jsem zajídala cukrem. Kila přibývala, až jsem byla větší než před porodem.

Řekla jsem si, že nemůžu čekat, že se něco zlepší samo. Péče o děti bude náročná ještě pár let, takže se musím o sebe postarat, abych to zvládala. 😊 Všimla jsem si, že se mi opravdu zhoršila kondička i pleť. Přemýšlela jsem, čím začít, jestli náhodou nebude stačit jen spánek nebo lepší management režimu s novorozencem a „dvouleťákem“.

Do toho mi ve správný čas přišel e-mail od Fitshakeru o blížící se plavkové výzvě. Řekla jsem si, že to není jen o spánku a menším shonu doma, určitě si musím osvojit pravidelný trénink a přejít zpátky na normální dobrou stravu. Všechno se vším souvisí.

efektivní cvičení doma

Když se podíváme na fotku z minulého roku a na Vaši aktuální, je to neuvěřitelný rozdíl. Vypadáte fantasticky, jak se cítíte v novém těle? 😊

Moc děkuju za milá slova. Trvalo to rok, postupně jsem se vrátila do svých předporodních rozměrů.

Je to úžasný pocit a hlavně mám konečně energii a zvládám držet krok s dětmi. 😊 Zlepšila se mi pleť, už nemám zanícené póry na tváři. To bude zásluha dobré racionální stravy. A to, že opět nosím oblečení S/M jako kdysi, je k nezaplacení.

Poslední rok jsem nosila jen legíny a široké šaty. Ty legíny sice ještě na mateřské chvíli nosit budu, ale široká trička, ve kterých jsem ukrývala nafouklé břicho, jsem už ze skříně vytřídila. Jsem na sebe opravdu upřímně pyšná.

cvičení doma pro ženy
cviky na hubnutí

Maminka s dětmi občas hledá alternativy, kam vůbec vtěsnat čas na sebe během nabitého dne. Kdy jste si ho našla Vy? Ráno, když děti spaly, nebo pozdě večer nebo když se o ně postaral tatínek? 😊

Ráno, resp. velmi brzy ráno, vstávají jako první naše děti, takže tehdy se mi cvičit nepodařilo. S nimi se cvičí těžko, maminky to znají, jen co se naučily hýbat samy, drží se stále u mámy a na mámě.

Můj čas na cvičení, který jsem si dokázala osvojit jako pravidelný pro sebe, byl večer, když jsme obě děti uložily k nočnímu spánku. V době mezi 20. až 21. hodinou. Někdy i o hodinu později, ale tehdy jsem si pouštěla radši jen jógu/pilates, abych mohla po cvičení klidně usnout. To ticho doma, ten klid, tehdy si cvičení opravdu dobře vychutnám. A nejlepší na cvičení večer je, že se díky němu vyhnu i večernímu mlsání, se kterým jsem mívala svého času problém.

cvičení na hubnutí

Velmi mě zaujala proměna Vašich nohou, přesněji vnitřních stehen. Mnoho žen s touto partií bojuje i kvůli nepříjemnému tření stehen o sebe. Cvičila jste něco navíc přímo na tuto partii, nebo jste se během výzvy držela jen videí v kalendáři? 😊

Cvičila jsem vždy podle programu výzvy.

Vloni jsem se odhodlaně zapojila do plavkové výzvy a potom do harmonické, novoroční i do poslední plavkové a vždy se mi podařilo shodit kilo, maximálně tři kila. Není to moc, ale bylo to pro mě udržitelné.

Pozorovala jsem postupně úžasné zpevnění celého těla. Mezi výzvami jsem zkusila cvičit program CIRCUIT TRAINING. Líbí se mi HIIT s Olinkou a Honzou i tabatové tréninky, ale večer je to pro mě příliš náročné, zatímco workouty se Sabinkou a s Veronikou mi na konci dne úplně vyhovují.

A našla jsem se i v kombinaci půlhodina CIRCUIT + půlhodina YOGA. To se potom dobře spí... 😊

cvičení s vlastní vahou

Když jsme u cvičení, velmi nás zajímá, jak často cvičíte, jestli si dopřejete půlhodinku každý den anebo pohyb s Fitshakerem střídáte i s turistikou, plaváním nebo během.😊

Mám ráda vaše výzvy. Sledovat to motivační pobláznění ve facebookové skupině je úžasné a fakt mě to hodněkrát přinutilo cvičit, i když jsem už nemohla a v duchu hledala výmluvy, proč si dnes dám volno...

V uplynulém roce jsme skoro každý měsíc měli doma nějakou respirační nebo střevní virózu, která mě v cvičení zpomalila, ale to nic. Vždy, když jsem cvičit mohla a zvládala, workouty jsem si užívala, je to takový můj malý kousek dne, kdy jsem jen sama se sebou a s Fitshakerem. 😛 Takový můj „no-mama time“ na konci dne. Výborná psychohygiena na mateřské.

Neodcvičila jsem úplně všechno z každé výzvy, ale většinu vždy ano. Někdy i bonusy. Kromě výzev se velmi ráda věnuju plavání, lyžování a výletům s mými dvěma nezbedníky. Od narození je seznamujeme s přírodou, protože mámu hory volají a chtěla by k turistice vést i děti. Časem uvidíme, jestli se i v nich podaří zapálit jiskřičku hikingu.

nejlepší cviky na hubnutí
cviky na hubnutí doma

U cvičení ještě zůstaneme, protože mě moc zajímá, jestli používáte i expandéry, jednoručky nebo jiné pomůcky na cvičení...

Doteď jsem cvičila jen s činkami – 2kilovými jednoručkami.

Za zvládnutí úspěšné roční cesty za lehčím a hlavně neunaveným JÁ jsem se odměnila dárkem – obstarala jsem si Fitshaker expandéry i klouzavé disky, a řeknu vám, že s nimi je to pořádná zabíračka, na těch videích to vypadá jako roztomilá barevná pomůcka, ale člověk se s tím vážně orosí. 😊

Strava jde ruku v ruce s pohybem, jak jste zmiňovala v komentářích ve skupince na FB. Jak jste to tedy během proměny měla se stravováním?😊

Strava, to je moje oblíbené téma. Velmi ráda vařím a úplně nejradši zdravě. Postupně a nenápadně se samovzdělávám z časopisů, internetu i Fitshakeru – i z vašich knížek.

Na mateřské jsem tuhle zálibu ještě vyšperkovala. Dětem od prvních příkrmů vařím zdravě, peču domácí kváskové pečivo, vyrábíme spolu zdravé domácí sladkosti. Myslím, že se celkem slušně orientuju ve zdravých, nutričně bohatých potravinách. Naštěstí příprava většiny normálních zdravých pokrmů vůbec nezabere moc času.

Pravidelně snídáme obilné kaše s ořechy a čerstvým ovocem, jsem ráda, že moje děti bez problémů jí pohanku, jáhly, quinou, špenát, řepu, batáty, kapustu, ryby udělané na páře.

Kdysi jsem měla ve zvyku dojídat po dětech v dobré víře, že „je to zdravé jídlo, nemůže mi uškodit“, ale není to správná cesta. Každý má sníst tolik, kolik může. Na svých dětech vidím, že ještě neztratily schopnost zastavit se v jídle, ony vždy vědí, kdy už mají dost. Já mám v tomto zrychleném životě pocit, že svůj talíř musím dojíst, dokud nebude prázdný.

Stále se učím jíst pomaleji, vnímat jídlo a vnímat pocit hladu, je to náročné, ale nezbytné, jinak se člověk zbytečně přejídá.

S odstupem času jsem si uvědomila, že před rokem jsem měla problém nejen s dojídáním po dětech, ale i s emočním jedením. Únavu a frustraci jsem zajídala cukrem.

Naštěstí správnou kombinací léků se mi tento problém celkem slušně podařilo podchytit. Léky myslím pravidelný pohyb, dobré jídlo a odpočinek.

Na závěr nám prozraďte, jak vytrvat, jak se nevzdat po prvním neúspěchu a dosáhnout vytouženého cíle? 😊

Podle mě je nejdůležitější naučit se vnímat pohyb, dobré jídlo a odpočinek jako každodenní nevyhnutelnou součást dne. Tehdy se to dá považovat za životní styl.

Nikdo by se neměl nutit do zdravého jídla, které mu nechutná, je třeba hledat alternativy, které mu chutnají, které jsou udržitelné a dlouhodobě snesitelné.

Já jsem došla k udržitelnému režimu, kdy asi 80 % mého příjmu jsou nutričně skutečně bohaté potraviny a už jen těch 20 % je zmrzlina, sklenička vína, grilovačky a podobně.

Někdo zhubne deset kilo bez problémů za jednu výzvu, mně to například trvalo až rok. A víte co, vůbec to nevadí, důležitý je ten pocit hrdosti na sebe, že se to podařilo, a ten je k nezaplacení.

A vždycky se k tomu ještě přidá celý balík ohromných zlepšení: větší fyzická síla a výdrž, duševní rovnováha, lepší spánek, lepší trávení, krásnější obličej bez vyrážek, dobrý vzor odhodlání pro děti, zadek jako broskvička... 😊 Stojí to za to!

nejlepší cvičení na spalování tuků
jak často cvičit při hubnutí

Pokud toužíš i ty po takové krásné proměně jaká se podařila Zuzance, neváhej a přidej se k nám do Novoroční výzvy 2023:

cvičení na doma pro ženy
Fotka autora
Veronika Kašická
Redaktorka ve Fitshakeru

Úsměv na tváři, vařečka v ruce a stále nové nápady. Tak nějak bych se charakterizovala. Baví mě vymýšlet nové zdravé a hlavně bezlepkové recepty, na kterých si pochutná skutečně každý. Toho, že jsem komunikativní a ráda si povídám s lidmi, si můžete všimnout v rozhovorech, které pravidelně přibývají na našem blogu. Proto, jestli ti chybí motivace, rychle si nějaký přečti.

Kategorie

Líbí se ti náš článek? Sdílej ho na sociálních sítích.